Competència digital de
Centre
Per recopilar i explicitar
que s’ha dit fins ara, hem de tenir present que:
- CDD --> en un futur és previsible, passarà de ser un mèrit a ser un requisit.
- CDA --> els mestres hem de tenir competència digital, per tal de poder fer que els alumnes siguin competents digitalment, i fer que la societat esdevingui competencial en el món de les tecnologies.
Però com a mestres, el centre també ha de tenir la seva competència
digital; ha d’oferir informació a les famílies, ha de tenir espais destinats,
els docents han de ser conscients dels usos de les tecnologies i fomentar el
bon ús i l’aprofitament d’aquestes tecnologies.
Per parlar dels entorns digitals del futur, cal tenir present que la
societat ha patit canvis en diferents nivells. Molts tipus de canvis, en la
política, en l’economia, en el sistema educatiu, canvis en la societat…Centrant-nos
en el sistema educatiu, patim canvis d’organització, de metodologia,
tecnològics...Per tant, com a docents hem de tenir en compte tots aquests canvis,
i ens hem de preguntar si estem preparant als alumnes per el seu futur.
A conseqüència, hem de tenir en compte que els alumnes estant permanentment
connectats a les tecnologies digitals, i jo em pregunto, els nens i nenes
d’avui dia aprenen amb la tecnologia?
Hem de tenir clar, com a ciutadans de la societat actual, que les TIC no
són una novetat o un mètode innovador en el sistema educatiu, ja que fa aproximadament
30 anys que les TIC són presents en l’educació.
Marc funcional de les TAC
Les tecnologies de la informació i la comunicació, les TIC, aplicades a l’àmbit de l’educació, són el fonament de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement, les TAC.
Les TAC s'han de tenir en compte en 3 nivells diferents:
AULA --> les tencologies ens permeten aprendre sobre, de i amb.
Les tecnologies de la informació i la comunicació, les TIC, aplicades a l’àmbit de l’educació, són el fonament de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement, les TAC.
Les TAC s'han de tenir en compte en 3 nivells diferents:
AULA --> les tencologies ens permeten aprendre sobre, de i amb.
Aprendre sobre:
aprendre a utilizar els instruments, dispositius i les aplicacions.
Aprendre de:
recursos, exemple: quaders virtuals, substituir el profesor per la tecnología.
Aprendre amb:
utilizar la tecnología com un suport a les tasques d’aprenentatge
CENTRE --> ens referim el
pla TAC; una eina cíclica, ens permet que facilita el centre fer una diagnosi
del punt en el que es troca actualmente a nivel digital. I de plantejar-se uns
objectius de millora en relació a les tecnologies. És a dir, una eina que permet que el
centre vagi millorant a nivel digital.
ENTORN --> hi ha un marc normatiu, uns serveis
telemàtics, coordinació entre entitats, etc… És a dir, l'entorn també afavoreix a les TAC.
Per tant, doncs, el rol de les tecnologies en l'educació és triple:
- AMB --> Context
- DE --> Recurs
- SOBRE --> Objecte
Per concloure, doncs, penso que el més important no és la tencologia en si, sinó el que fe amb ella i com s'utilitza dins l'aula. És a dir, la metodologia que utilitzem.
Per altra banda, com a docents hem de tenir molt present el FIET.
El FIET (Fòrum Interacional d'Educació i Tecnologia), com a docents, és important que estiguem constantment i continuament formant-nos i aprenent sobre la tecnologia, ja que aquesta no deixa d'avançar. Per aquest motiu, cada any es celebren jornades on es fan conferències i ponències sobre diferents temes relacionats amb les tecnologies. Com a docents, opino que és molt important utilitzar-la dins les aules a tots nivells i en totes les àrees, ja que ens permet informar, divulgar, participar, aprendre...entre moltes altres coses. Per tant, el més importan és saber utilitzar la tecnologia dins les aules i extreure'n el màxim de profit en el camp de l'educació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada