Què ens permet fer google?
Ens permet cercar per tipus de contingut. És a
dir, ens permet buscar webs, imatges, vídeos, mapes i llibres... Un cop hem
cercat, el menú lateral ens permet precisar aquesta cerca. Hem de tenir en
compte, que també es pot buscar en blocs, que d’aquesta manera podem cercar
informació per usuaris. Els blocs són més reflexius, són més d’opinió. Per
tant, si el que es busca és opinió i punts de vista, anirem a buscar informació
en aquests.
El twitter
també és molt interessant ja que ens permet buscar informació a temps real.
Segons el tipus d’informació que estem buscant,
pot ser que ens interessi buscar informació que s’està produint i generant en
temps real. L’aplicació per excel·lència és Twitter. També, ens poden ser útil
els serveis de premsa i el temps.
Amb els infants, primer de tot els hem d’explicar
com funciona la cerca bàsica, és a
dir, buscar a partir de les paraules clau (minúscules, sense accents i sense
caràcters estranys). A partir d’aquí, els podem introduir i ensenyar la funció
de cerca avançada, per tal que
puguin buscar informació més precisa i concreta sobre allò que volen cercar.
Google és el cercador
més utilitzat i el que té més visites. Però n’hi ha d’altres, com per exemple,
el Wolfram Alfha, que és un cercador
especialitzat per àmbits temàtics. Aquest cercador permet buscar per temes i,
també, per paraules clau. És un servei en línia que
respon a les preguntes directament, mitjançant el processament de la resposta
extreta d'una base de dades estructurats, en lloc de proporcionar una llista
dels documents o pàgines web que podrien contenir la resposta, tal com ho fa
Google.
Podem combinar un cercador genèric com
Google amb un cercador avançat, com aquest. Tot depenent de la informació que
volem buscar i l’edat dels infants.
Coses interessants que hauríem de fer
amb els infants a l’aula:
1. Explicar com funciona el cercador, com se
cerca la informació.
2. Explicar com configurar el navegador amb
pàgina d’inici, per tal que ho puguin fer a l’ordinador de casa o de fora
l’escola.
3. Explicar com desar les pàgines que els
infants usen habitualment (Favoritos). Ensenyar que cada navegador té una
manera determinada de guardar la pàgina web. És una estratègia molt interessant
pels nens i nenes. A més, també els podem ensenyar que les darreres
actualitzacions dels navegadors ens permeten mostrar les darreres pàgines
visitades (si sempre són les mateixes, funcionaran com a favoritos).
4. Explicar com desar una pàgina web.
L’objectiu d’aquesta, és poder consultar aquesta pàgina sense connexió a
Internet.
Marcadors socials:
SI jo em guardo les pàgines habituals a favoritos,
aquesta informació no deixa d’estar vinculada amb un ordinador concret. Els socials bookmarking, permeten tenir
aquesta llista de “favoritos” en qualsevol ordinador, ja que la llista de
pàgines desades habituals està guardada en una aplicació d’internet que permet
guardar els meus favoritos. És per això, que amb un nom d’usuari, una contrasenya
i amb connexió a Internet, puc accedir als meus favoritos des de qualsevol
ordinador, tablet, ipad, etc. A més, permet compartir aquesta llista amb altres
usuaris. Com per exemple, el Delocious.
Per tant, els marcadors socials ens permet guardar i compartir fonts d’informació
digitals.
Hem d’ensenyar a buscar a per Internet i hem de
fer servir tant els navegadors com els cercadors. A partir d’aquí, buscar les
maneres de guardar les pàgines habituals i les consultades més freqüentment. I
això a les escola no es fa. Per tant, hem de canviar això.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada