àProgramació
Com a mestres, hem de ser responsables
d’una part del coneixement digital que tenen els nens i nenes i del seu bon ús,
almenys dins de l’escola, intentant que es traslladi a fóra de l’escola també.
Podem fer que els i les alumnes tinguin la necessitat de utilitzar aquestes
eines per crear coneixement.
Al començament de la educació podem
utilitzar l’aplicació Bee-bots, que inicia la programació en alumnes de
educació infantil. Es poden treballar aspectes tant de robòtica com de llengua,
ja que es poden aplicar a projectes interdisciplinars amb altres àrees.
Una altra eina, per a nens i nenes de
primària, és l’Scratch. Amb aquest recurs es creen petites rutines que
fan despertar la lògica i el raonament dels i les alumnes, creant seqüències a
partir d’una imatge.
Altres programes que es poden aplicar
per a la programació són : Studio-Code i Blockly.
àTablets
Actualment, cada dia hi ha més
introducció de les tecnologies digitals a les aules i per tant, tenim més
recursos a la mà, si es fa un bon ús d’aquests recursos. Un d’aquests que ha
entrat amb més força són les Tablets. Són dispositius molt semblants als
mòbils, però normalment d’una mida més gran, que fa que la coordinació dels
nens i nenes sigui més natural i fa que estiguin més interessats en l’ús
d’aquestes. Ara per ara, i majoritàriament a les escoles privades i
concertades, hi ha un gran ús d’aquests dispositius.
A causa d’aquesta introducció de
recursos digitals, s’ha creat una plataforma anomenada Toolbox, on es
comparteixen eines educatives (Apps), tant per Apple com per Android.
Aquestes Apps, són valorades per docents, amb una proposta d’unitat
didàctica i multimèdia que permet comprovar els projectes que s’han portat a
terme.
Una altra aplicació que podem utilitzar
és TimeRime, on es pot recollir informació a través del dispositiu
electrònic i permet ordenar els fets per ordre cronològic, creant enllaços a pàgines
web amb imatges i vídeos, entre d’altres.
Per acabar, un dels recursos més
utilitzats a les aules són les pissarres digitals. Pràcticament a totes les
aules de les escoles hi ha una, fet que provoca que l’ús d’aquesta es pugui
desenvolupar d’una manera real a partir del bon ús d’aquestes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada