diumenge, 30 d’agost del 2015

*** XERRADA ESCOLA BETÀNIA-PATMOS

El passat dijous 17 de desembre de 2015, van venir a la Universitat de Vic dos representants de l’escola Betània-Patmos per presentar-nos el treball que fan de les tecnologies digitals i la prevenció de problemes que poden provocar amb els alumnes del seu centre.
Els representants van ser Aureli Redón, mestre de primària i antic alumne de la UVic i Gerard Lòpez, tutor de 5è de primària.
A l’escola tenen un equip molt complet de dispositius, l’ús del mòbil està restringit, ja que el seu ús és exclusivament per a tasques educatives sobre el projecte plantejat en qüestió sobre les TIC, no tenen el programa 1×1, tenen una plataforma, usuaris de moddle, diferents programes i cursos de formació.

El projecte que fan està dins el projecte TR@MS que és una associació d’escoles que treballen de manera conjunta un mateix projecte sobre tecnologies digitals.
En primer lloc, per introduir els i les alumnes en les xarxes socials i poder educar-los sobre aquestes, l’escola fa ús del EdmodoAixò és una xarxa social protegida per a les escoles a la qual el mestre/a pot participar. A partir d’aquesta, poden tenir contacte només amb les persones que disposen del codi d’aquell determinat grup, amb el que el centre pot restringir la xarxa als alumnes i allunyar-los dels perills reals que aquesta comporta. Pretén imitar el concepte Facebook. En aquesta pàgina, els i les alumnes poden publicar treballs que han fet i que la resta de companys els comentin, o bé accedir a arxius que els mestres els fan arribar.

Metodologia: 1.Mira (vídeo) / 2. Reflexiona / 3. Crea / 4. Conclou
   Mira: vídeos on es presenten una problemàtica que exemplifiqui què pot passar si es fa un mal ús de les tecnologies digitals.
    Reflexiona: plantejar preguntes perquè els nens i nenes reflexionin sobre el que han vist. 
 Crea: realitzar activitats per fer recursos (formularis, dibuixos, plantilles, portades, còmics, publicitat, etc.). 
    Conclou: després d’intercanviar les informacions i temes que treballen a les diferents escoles, els nens i nenes han de concloure el tema amb una frase/text que resumeixi el que s’ha treballat per tenir en compte en el futur.

Tot i això, van trobar diversos probleme que presetaven aquestes activitats
    Molta feina per al mestre i necessitat del temps.
    Diversitat de ritmes de treball (temporitzacions múltiples).

  Els i les alumnes no tenen una visió global del projecte, només tracten un tema per grup de treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada