El
passat dijous 17 de desembre de 2015, van venir a la Universitat de Vic dos
representants de l’escola Betània-Patmos per
presentar-nos el treball que fan de les tecnologies digitals i la prevenció de
problemes que poden provocar amb els alumnes del seu centre.
Els
representants van ser Aureli Redón, mestre de primària i antic alumne
de la UVic i Gerard Lòpez, tutor de 5è de primària.
A
l’escola tenen un equip molt complet de dispositius, l’ús del mòbil està
restringit, ja que el seu ús és exclusivament per a tasques educatives sobre el
projecte plantejat en qüestió sobre les TIC, no tenen el programa 1×1,
tenen una plataforma, usuaris de moddle, diferents programes i cursos de
formació.
El
projecte que fan està dins el projecte TR@MS que és una
associació d’escoles que treballen de manera conjunta un mateix projecte sobre
tecnologies digitals.
En
primer lloc, per introduir els i les alumnes en les xarxes socials i poder
educar-los sobre aquestes, l’escola fa ús del Edmodo. Això és una
xarxa social protegida per a les escoles a la qual el mestre/a
pot participar. A partir d’aquesta, poden tenir contacte només amb les
persones que disposen del codi d’aquell determinat grup, amb el que el centre
pot restringir la xarxa als alumnes i allunyar-los dels perills reals que
aquesta comporta. Pretén imitar el concepte Facebook. En aquesta pàgina, els i
les alumnes poden publicar treballs que han fet i que la resta de companys els
comentin, o bé accedir a arxius que els mestres els fan arribar.
Metodologia: 1.Mira (vídeo) / 2. Reflexiona / 3.
Crea / 4. Conclou
▪ Mira: vídeos on es presenten una problemàtica que
exemplifiqui què pot passar si es fa un mal ús de les tecnologies digitals.
▪
Reflexiona: plantejar preguntes perquè els nens i
nenes reflexionin sobre el que han vist.
▪ Crea: realitzar activitats per fer recursos
(formularis, dibuixos, plantilles, portades, còmics, publicitat, etc.).
▪
Conclou: després d’intercanviar les informacions
i temes que treballen a les diferents escoles, els nens i nenes han de
concloure el tema amb una frase/text que resumeixi el que s’ha treballat per
tenir en compte en el futur.
Tot i això, van trobar diversos probleme que
presetaven aquestes activitats
▪
Molta feina per al mestre i necessitat del temps.
▪
Diversitat de ritmes de treball (temporitzacions
múltiples).
▪ Els i les alumnes no tenen una visió global del
projecte, només tracten un tema per grup de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada